ایران سبز: جزئیات ضرب‌و‌شتم اشرف بروجردی و پسرانش در راهپیمایی ۲۲بهمن

Saturday, February 20, 2010

جزئیات ضرب‌و‌شتم اشرف بروجردی و پسرانش در راهپیمایی ۲۲بهمن


معاون وزیر کشور دولت اصلاحات و همسر و خواهر شهید از ضرب و شتم خود و دو پسرش در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد و گفت:«دستمزد ما از نظام و انقلابی که برای آن همه چیز خود از جمله همسر و برادر خود را تقدیم آن کردیم و سختی‌های فراوان کشیدیم، ضرب و شتم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نبود.»
اشرف بروجردی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، در تشریح اتفاقات رخ داده در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای خود و پسرانش، اظهار داشت:«طبق سنت ۳۰ سال گذشته، من و دو پسرم از خیابان آزادی وارد جمعیت شده تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم.»
وی ادامه داد:« هنوز ۵ دقیقه از حضور ما در جمعیت نگذشته بود بدون آنکه حرکت خاصی کرده باشیم و در حالیکه شعارهای هماهنگ با بلندگو را تکرار می‌کردیم، ۳-۴ نفر به ما حمله کرده و سیلی محکم بر گوش یکی از پسرهایم زدند به طوریکه عینکش از صورتش افتاد.»
عضو شورای عالی بنیاد باران تصریح کرد:«زمانیکه اعتراض کردم و گفتم چرا این کار را می‌کنید و حق ندارید پسر من را بزنید، من و پسرم را با هم بردند و یکی دیگر از پسرهایم را از ما جدا کردند.»
وی با بیان اینکه ما را به داخل اتوبوسی بردند که جمعیت زیادی مثل ما را داخل آن بازداشت نگه داشته بودند، گفت:« هیچ یک از افرادی که داخل اتوبوس بازداشت بودند علت دستگیری خود را نمی‌دانستند و این درحالی بود که با بدترین الفاظ و با بی‌نزاکتی تمام به آن جمع توهین و هتاکی می‌شد.»
بروجردی یادآور شد:«زمانیکه کسی در داخل اتوبوس اعتراض می‌کرد که چرا توهین می کنید در مقابل همین یک جمله اهانت‌های بیشتری را روا می‌داشتند و می‌گفتند ما حق داریم و آزادیم هرگونه برخوردی انجام دهیم.»
معاون وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه سئوال من از نمایندگان مجلس این است که چه کسی این حق را به آنها داده است، گفت:«نمایندگان اگر نماینده واقعی ملت هستند و وظیفه نظارتی دارند باید به این رفتارها که در جامعه و با شهروندان صورت می‌گیرد نظارت کرده و سئوال کنند دلیل این رفتار ها چه بوده و مسئولیت آن با چه کسانی است.»
وی ادامه داد:«پسر دوم من را بدون انکه هیچ نماد سبزی داشته باشد و یا اعتراض و شعاری داده باشد به یک کوچه بن‌بست برده و چهار نفری او را کتک زده بودند.»
بروجردی گفت:«درحالیکه من و پسر اولم در اتوبوس بازداشت بودیم، پسر دیگرم را بدون کفش با دست‌هایی که از پشت بسته شده بود و عینک به چشم نداشت پیش ما آوردند.»
عضو شورای عالی بنیاد باران تصریح کرد:« پسران من فرزندان شهید هستند، پدر آنها از شهدای هفتم تیر است و خودشان از متدین‌ترین و مذهبی‌ترین فرزندان انقلاب هستند، چگونه این رفتار با آنها قابل توجیه است؟»
وی در ادامه توضیح برخورد صورت گرفته در راهپیمایی ۲۲ بهمن با خود و فرزندانش گفت:«بعد از مدتی مردها و زن ها را از هم جدا کردند.خانم‌ها را به خیابان وزرا و آقایان را به خیابان انقلاب بردند، با توجه به اینکه حال من بد بود ساعت ۳ بعد از ظهر رهایم کردند اما از سرنوشت بقیه خبر ندارم و با پیگیری‌های انجام شده موفق شدم پسرهایم را نیز ساعت ۱۱ شب آن روز نجات دهم.»
بروجردی تاکید کرد:« سئوال اصلی من این است که چرا این افراد که نام خودسر یا لباس شخصی و یا هر نام دیگری دارند می‌توانند آزادانه به مردم حمله کرده کتک بزنند اهانت کنند و بگویند حق داریم؟این حق را چه کسی در جامعه اسلامی به آنها داده است؟»
وی با بیان اینکه هنوز آثارجراحت بر روی بدن پسر من هست و هر کس بخواهد می‌تواند از این ضرب و شتم مطمئن شود، گفت:«آیا هنوز زمان آن نرسیده که این افراد خودسر کنترل شوند؟چه کسی قرار است این‌ها را کنترل کند؟آیا امنیتی که شعار آن را می‌دهند در جهان تک است و همتا ندارد،این است؟


برجردی خاطر نشان کرد:«دستمزد یه خانواده شهید که عزیزان خود را برای نظام و انقلاب داده‌اند و خود من در مراحل مختلف برای نظام زحمت کشیده‌ام، برخورد و اهانت است؟»
وی با بیان اینکه آقایان از خودبپرسن جوانان جامعه ما که شاهد این برخوردهای خشن هستند چه قضاوتی از نظام خواهند کرد، تاکید کرد:«نمایندگان مجلس نباید در مقابل این اقدامات کوتاه بیایند و باید این مساله را پیگیری کنند.»


No comments: